مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
مارس 6, 2023

لیست 14 غذای ایرانی بدون برنج

فهرست مطالب

غذاهای ایرانی بدون برنج یکی از خوشمزه‌ترین غذا های دنیا هستند که در بسیاری از رستوران‌های مشهور جهان سرو می‌شوند. برخی از افراد تصور می‌کنند که تمام غذاهای ایرانی با برنج تهیه می‌شوند در حالیکه این تصور کاملا غلط است. اگر رژیم غذایی خاصی دارید یا از خوردن غذاهای برنجی خسته شده‌اید و به دنبال غذاهای ایرانی بدون برنج هستید تا آخر این نوشته با ما همراه باشید.‌

کشک بادمجان

دیپ بادمجان یا «کشک بادمجان» یک غذای گیاهی سنتی ایرانی است. طرز تهیه این غذای خوشمزه بسیار ساده است به این صورت که بعد از سرخ کردن بادمجان‌ها، آن را پوره کرده و سپس با پیاز داغ، سیر و کشک مخلوط می‌کنید. کشک طعمی مشابه خامه ترش یا ماست یونانی غلیظ را به آن اضافه می‌کند. اگر به دنبال یک وعده لذیذ و سبک هستید کشک بادمجان بهترین انتخاب است.

میرزا قاسمی

بادمجان دودی یا «میرزا قاسمی» یکی دیگر از غذا های ایرانی بدون برنج است که مخصوص خطه شمال ایران می‌باشد. برای داشتن طعم اصیل دودی، ایرانی ها ترجیح می‌دهند بادمجان ها را روی زغال کبابی کنند. سپس پوست آن را جدا کرده و گوشت را با تخم مرغ و گوجه فرنگی تازه پوست گرفته مخلوط می‌کنند. در نهایت مقدار زیادی سیر اضافه کرده و مخلوط را روی حرارت قرار می‌دهند. در آخر مقداری تخم مرغ تازه را روی آن میشکنند تا طعم بیشتری پیدا کند. این غذا لذیذ را میتوانید با نان های ایرانی مانند لواش میل کنید.

بورانی

«بورانی» یا دیپ ماست از سبزیجات مختلف تهیه می‌شود. برای درست کردن بورانی باید اسفناج، بادمجان، کدو سبز یا خیار را با ماست مخلوط کنید. علاوه بر این، برای طعم بیشتر می‌توانید مقداری سبزی تازه یا خشک و ادویه نیز اضافه کنید. شما می‌توانید این غذای خوشمزه را به عنوان پیش غذا سرو کنید.

کوکو سبزی

کوکو سبزیجات یکی دیگر از غذا های ایرانی بدون برنج است که بسیار سبک و لذیذ می‌باشد. سبزیجات اصلی مورد استفاده در این غذا پیازچه، گشنیز و شوید است. برای تهیه کوکو سبزی سبزی ها را مخلوط کرده و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید. تابه را روی حرارت گذاشته و روغن بریزید. سپس تمام مایه کوکو سبزی را به تابه اضافه نمایید. بعد از پختن می‌توانید آن را برش داده و با گردو و زرشک تزیین کنید.

نرگسی (املت اسفناج و تخم مرغ ایرانی)

نرگسی یک املت خوشمزه ایرانی است که می‌توانید سریع آن را درست کنید. نام این غذا از گل نرگس به دلیل ترکیب رنگی مشابه این گل با نرگسی گرفته شده است. این غذا دارای مواد اولیه ساده و زمان آماده سازی کوتاه می‌باشد. برای پخت نرگسی، اسفناج را با سیر و پیاز سرخ شده مخلوط کنید. سپس تخم مرغ و ادویه را اضافه نمایید. می‌توانید این غذای بسیار سالم را به عنوان صبحانه یا شام میل کنید.

مطالب پیشنهادی:

آب دوغ خیار

«آب دوغ خیار» یک سوپ سبک و خوشمزه است که بیشتر در ماه‌های گرم تابستان میل می‌شود. اگرچه یک پیش غذا عالی است، اما می‌تواند به اندازه یک وعده غذایی اصلی رضایت بخش باشد. این یک غذای بسیار ساده است که از خیار خرد شده، ماست و سبزیجات تازه تشکیل شده است که همه در یک کاسه مخلوط شده‌اند. برخی به این غذا کشمش و گردو نیز اضافه می‌کنند. در آخر آب و یخ را اضافه کرده و می‌توان آن را با گل‌برگ‌های گل رز تزئین کرد.

آش رشته

آش رشته یک غذاهای ایرانی بدون برنج است. این غذا بسیار مقوی می‌باشد و در تهیه آن از حبوبات و سبزیجات مختلف استفاده شده است. هم چنین رشته فرنگی موجود در آش رشته بر ارزش غذایی آن افزوده است. شما می‌توانید آش رشته را به‌عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو کنید.

فلافل

فلافل یک غذای خاورمیانه ای است که دستور پخت آن از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت می‌باشد. ماده اصلی این غذا نخود است. نکته بسیار مهم در تهیه این غذا این است که حتما حبوبات را حداقل 6 ساعت خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. اگر بتوانید فلافل را ترد و تند درست کنید قطعا می‌توان آن یکی از خوشمزه‌ترین غذاها نامید‌.

ماکارونی

اگر به دنبال یک غذای راحت و خوشمزه ایرانی می‌گردید ماکارونی را پیشنهاد می‌کنیم. تهیه ماکارونی با اسپاگتی فرق دارد. در دستور پخت ماکارون بعد از اینکه رشته ماکارون به مدت ده دقیقه در آب جوشید، باید آن را آبکش کنید. سپس سس ماکارونی را میتوانید با سویا یا گوشت چرخ کرده، رب گوجه، قارچ و غیره( بستگی به سلیقه تان دارد) آماده کنید. سپس ماکارون آبکش شده را داخل قابلمه ریخته و سس را به آن اضافه کرده و درب قابلمه گذاشته تا غذا دم بکشد‌.

سمبوسه

سمبوسه یکی از غذاهای ایرانی بدون برنج است که می‌توانید آن را مواد گیاهی یا گوشتی پر کنید. شما هرچیزی که دوست داشته باشید را می‌توانید داخل سمبوسه بگذارید و از خوردن آن لذت ببرید. تهیه این غذای لذیذ به این صورت که این که یک تکه نان لواش برداشته و داخل آن را پر از مواد مورد علاقه تان کنید. تابه را روی حرارت گذشته و روغن بریزید. بعد از گرم شدن سمبوسه ها را سرخ کنید. می‌توانید این غذای خوشمزه را با سس گوجه تند سرو کنید.

مطالب پیشنهادی:

گل همی

گل همی یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که مخصوص استان یزد می‌باشد. گل همی که در لغت به معنی «همه با هم مخلوط شده» است از بادمجان، کدو سبز، گل کلم، هویج، گوجه فرنگی، پیاز و سیر با کمی زردچوبه و فلفل سیاه درست می‌شود. دستور این غذا فوق العاده آسان است. ابتدا تمام مواد را حلقه حلقه کنید، داخل قابلمه کمی روغن بریزید، همه سبزیجات را به جز گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کنید. گوجه فرنگی نیم پز شده را خرد کرده و به آن اضافه کنید. در آخر مقداری زردچوبه، نمک و فلفل بزنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه دیگر بپزد. شما می‌توانید این غذای خوشمزه را با نان دلخواه سرو کنید.

دلمه بادمجان

دلمه بادمجان را میتوان به عنوان پیش غذا یا یک غذای اصلی خوش طعم و جذاب سرو کرد. دلمه یک کلمه ترکی به معنای پر کردن است. تهیه این غذا بسیار راحت است و شما می‌توانید داخل بادمجان را با مواد مورد علاقه تان پر کنید. مطمئن هستم اگر این غذا را در دورهمی خانوادگی یا دوستانه درست کنید، تمام مهمان ها هیجان زده خواهند شد. برای تهیه این غذا ابتدا پوست بادمجان را کنده و داخل آن را خالی می‌کنید. سپس داخل آن را با گوشت چرخ کرده، قارچ و فلفل دلمه‌ای پر کنید. در آخر به مدت ۱۵ دقیقه آن را داخل فر یا قابلمه گذاشته و درب آن را بگذارید تا آماده سرو شود.

یتیمچه

یکی دیگر از غذا های ایرانی بدون برنج، یتیمچه است. مواد اولیه این غذای لذیذ سبزیجات است و بنابراین یک گزینه ایده آل برای گیاهخواران به شمار می‌رود. یتیمچه از بادمجان و گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای درست می‌شود‌ و می‌توانید آن را با نان سرو کنید. پیشنهاد می‌کنیم این غذای خوشمزه را با نان سنگک میل کنید تا لذت خوردن آن دو چندان شود.

امیدواریم این  مقاله از مای گیلا که به معرفی 14 غذای ایرانی بدون برنج پرداخته است برای شما مفید بوده باشد، اگر سوال یا راهنمایی نیاز دارید با ما در ارتباط باشید.

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:4.2

نظرات کاربران

  • مقاله جالبی بود ممنون

  • دیگه با این وضع فقط غذای بدون برنج باید بخوریم، برنج خارجیم که نشاسته و… است اصلا برنج نیست

  • ای کاش دستور پخت هر کدوم هم اضافه کنید

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
    اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
    مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

    همیشه در کنار شما هستیم

    کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

    بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

    بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

    با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

    شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

    پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: