مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
ژانویه 18, 2023

طرز تهیه دمنوش به لیمو با 5 روش آسان + خواص درمانی آن!

فهرست مطالب

تهیه و دم کردن دمنوش به لیمو، که از جمله دمنوش‌ های مفیدی است که  ایرانیان از دیرباز از آن علاوه بر یک نوشیدنی خوش عطر بلکه به عنوان دارو نیز استفاده می‌کردند، مانند سایر دمنوش‌ های ایرانی بسیار ساده است.

روش‌ های مختلف دم کردن  دمنوش به لیمو

شما می‌توانید با روش‌ های متنوعی این دمنوش مفید و خوش عطر را تهیه کنید، که ما قصد داریم در ادامه به آموزش این روش‌ ها بپردازیم.

مطلب پیشنهادی:

طرز تهیه دمنوش به لیمو به روش ساده

در این روش کافیست شما یک قاشق غذاخوری برگ به لیمو را در آبی با درجه حرارت ۸۰  ریخته و ۲۰ دقیقه صبر کنید. شما می‌توانید به لیمو را با حرارت کم در قوری نیز دم کنید همچنین می‌توانید از عسل به عنوان مکمل برای این دمنوش استفاده کنید، چرا که عسل موجب از بین رفتن تلخی به لیمو می‌شود.

طرز تهیه دمنوش به لیمو با بهار نارنج

برای تهیه این دمنوش باید نصف مقدار به لیمو،  بهار نارنج اضافه کنید و به روش فوق دمنوش خود را دم کنید. اگر میزان بهار نارنج را بیشتر کنید مزه بهار نارنج غالب می‌شود. (بهار نارنج از جمله گیاه‌ های خوش عطری است که هم خانواده به لیمو بوده و ترکیب آن‌ ها یک نوشیدنی خوش طعم و خوش عطر را به وجود می‌آورد. از طرفی خواص به لیمو بسیار نزدیک به خواص بهار نارنج است، بهار نارنج نیز دارای خواص رفع بی خوابی،  رفع استرس و اضطراب، آرامش بخشی، ضد نفخ بودن و همچنین اشتها آوری و برطرف کردن میگرن است)

طرز تهیه دمنوش به لیمو با گل گاوزبان

برای تهیه این دمنوش نیز باید یک پیمانه به لیمو و نصف پیمانه گل گاوزبان را در آب با درجه حرارت ۸۰ ریخته و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در این صورت دمنوش شما عطر و رنگ بهتری را خواهد داشت دمنوش به لیمو و گل گاوزبان از خوش عطر ترین و پرطرفدارترین دمنوش‌ های ایرانی به حساب می‌آید. در بیشتر اوقات  دمنوش گل گاوزبان را با لیموی تازه و یا لیمو عمانی دم می‌کنند (گل گاوزبان را به خاطر خواص متفاوتی که از به لیمو دارد می‌توان مکمل آن دانست و تنها شباهتی که این دو گیاه با یکدیگر دارند تاثیری است که برای عوارض سرماخوردگی می‌گذارند. ازجمله فواید گل گاوزبان می‌توان به رفع مشکلات پوستی همچون آکنه و جوش، بهبود دیابت و تنظیم قند خون، رفع کردن فشار خون، برطرف کردن کم خونی و همچنین کاهش تورم و التهاب بدن اشاره کرد)

طرز تهیه دمنوش به لیمو با چای سبز

برای دم کردن این دمنوش شما می‌توانید بنا بر سلیقه و ذائقه خود نسبت مساوی و یا یک به ۲ لیمو و چای سبز را در آب با درجه حرارت ۸۰ درجه ریخته و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. (چای سبز از جمله دمنوش‌ های شناخته شده است که دارای فواید بسیاری از جمله جلوگیری از پیری زودرس و سرطان، کاهش کلسترول و وزن بالا، بردن ایمنی بدن، محرک انرژی، رفع سموم، بالا بردن استقامت بدنی و کمک به لاغری است‌. اما با این حال برخی به دلیل طعم تلخی که این چای دارد چندان به مصرف آن علاقه نشان نمیدهند بنابراین اگر شما نیز از آن دسته هستید، می‌توانید چای سبز را با به لیمو ترکیب کنید و به این ترتیب دمنوشی با طعم بسیار لطیف تر داشته و از آن لذت ببرید)

مطلب پیشنهادی:

طرز تهیه دمنوش به لیمو با اسطوخودوس

برای دم کردن این دمنوش به نسبت مساوی به لیمو و دمنوش را در آب با درجه حرارت ۸۰ درجه ریخته و منتظر بمانید تا دم بکشد. (اسطوخودوس که نام علمی آن  لوندر [Lavender] است از جمله پرخاصیت ترین گیاهان دارویی است که خواصی نزدیک به، به لیمو دارد. از جمله خواص  اسطوخودوس می‌توان به بهبود زخم معده و گوارش، کاهش دردهای عصبی، رفع بی خوابی و ضعف عمومی، و سرگیجه و  تشنج و گرفتگی و عضلات پاکسازی کبد اشاره کرد)

امیدواریم این مقاله از مجله مای گیلا برای شما مفید بوده باشد اگر سوال یا راهنمایی نیاز دارید حتما در بخش نظرات یا گفتگو آنلاین با ما درمیان بگذارید.

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:5

نظرات کاربران

  • به لیمو واقعا بو خیلی خوبی داره خواص مفیدی هم داره

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
    اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
    مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

    همیشه در کنار شما هستیم

    کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

    بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

    بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

    با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

    شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

    پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: