مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
ژانویه 8, 2023

نحوه دم کردن دمنوش آویشن با ۳ ترکیب جالب و مفید!

فهرست مطالب

برای دم کردن دمنوش آویشن ( خرید دمنوش آویشن ) اگر گیاه آویشن تازه تهیه کرده‌اید، ابتدا باید آن را خشک کنید و یا خشک شده آن را از عطاری‌ها خریداری کنید. ساقه‌های گیاه تازه را از آن جدا می‌کنیم و به‌خوبی می‌شوییم و در یک‌پارچه نخی آویزان می‌کنیم. بعد از حدود ۲ الی ۳ هفته گیاه آویشن با صورت کامل خشک می‌شود.

خشک شده گیاهان آویشن (Thyme) را می‌توان پودر کرد و برای مصارف مختلفی مثل استفاده در انواع غذاها کاربرد داشته باشد و یا خشک شده آنها را بدون هیچ‌گونه تغییری برای درست‌کردن دمنوش استفاده کرد. مقداری آب موردنیاز در قوری می‌جوشانیم و زیر حرارت را کم می‌کنیم، به مقدار موردنیاز آویشن در قوری می‌ریزیم و ۱۰ الی ۲۰ دقیقه قوری را در حرارت غیرمستقیم قرار می‌دهیم تا دمنوش به‌خوبی دم بکشد، پس از آماده‌شدن دمنوش آن را از صافی رد می‌کنیم.

دمنوش را در فنجان دلخواهتان بریزید و اگر با مزاجتان سازگار بود در کنار آن‌ از نبات، عسل و یا شیرین‌کننده‌های موردعلاقه‌تان استفاده و میل کنید و لذت کافی را ببرید. بهتر است روزانه یک فنجان دمنوش استفاده کنید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.

طرز دم کردن دمنوش آویشن با ترکیبات دیگر

طرز دم کردن آویشن و عناب

ابتدا هسته عناب‌ها را جدا می‌کنیم تا تلخی هسته مزه دمنوش ما را تغییر ندهد، و سپس عناب‌ها را همراه با آویشن‌های خشک شده و یا پودر آن‌ها در مقداری آب جوش می‌ریزیم، و ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بر روی حرارت غیرمستقیم می‌گذاریم تا دمنوش به‌خوبی دم بکشد. پس از آن دمنوش ما برای میل کردن حاضر است می‌توانیم در کنار آن از انواع شیرین‌کننده‌های دلخواه استفاده کنیم و از خواص این دمنوش بهره کافی ببریم.

باتوجه‌به خواصی که آویشن برای سرماخوردگی و سرفه دارد، این دمنوش یکی از بهترین راه‌های برطرف‌کردن سرماخوردگی است، علاوه بر این عناب هم یکی از میوه‌های مفید برای سرماخوردگی است.

 طرز دم کردن آویشن و پونه

دمنوش آویشن و پونه داروی گیاهی مؤثر برای کمک به هضم غذا، رفع نفخ معده و برطرف‌کننده عفونت بدن است.
برای دم کردن این دمنوش به مقدار موردنیاز آویشن و پونه را در قوری آب جوش ریخته و بعد از گذشته ۵ الی ۱۰ دقیقه دمنوش شما حاضر است، و در کنار آن بهتر است از عسل یا نبات استفاده کنید.طرز دم کردن دمنوش آویشن و لیموترش

باتوجه‌به خواص آویشن اگر در کنار آن از لیموترش که خود سرشار از ویتامین C است استفاده کنید، دمنوشی شگفت‌انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع سرماخوردگی است.
مقداری آویشن موردنیاز در یک قوری بریزید و لیموترش خشک و یا تازه در قوری می‌ریزیم و بر روی حرارت غیرمستقیم قرار می‌دهیم، بعد از گذشت مدتی کوتاه دمنوش ما قابل سرو است.

طرز دم کردن آویشن و دارچین

به مقدار لازم آویشن و به همراه یک چوب دارچین در آب جوش می‌اندازیم و می‌گذاریم بعد از گذشت چند دقیقه دمنوش ما دم کشیده است و چون دارچین و کمی تلخ و تند است، برای اینکه به‌راحتی بتوانیم این دمنوش را میل کنیم بهتر است در کنار آن از عسل یا نبات استفاده کنیم.

خواص دمنوش آویشن

گیاه آویشن به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، برای ازبین‌بردن التهاب بدن بخصوص در دوران سرماخوردگی
و رفع سرفه بهترین پیشنهاد است، به‌گونه‌ای که شربت دارویی این گیاه را پزشکان برای سرماخوردگی تجویز می‌کنند.
دمنوش آویشن سرشار از ویتامین‌های C، ویتامین A و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است.

عوارض دمنوش آویشن

مصرف بسیار زیاد هر نوع دمنوشی به طور مرتب حاوی عوارضی برای بدن است. اگر در مصرف دمنوش آویشن زیاده‌روی شود ممکن است به‌صورت یک نوع آلرژی و حساسیت در بدن شما بروز کند، در این صورت بهتر است مصرف دمنوش را کنار بگذارید و به پزشک مراجعه کنید. پس بهتر است در مصرف زیاد هر دمنوشی احتیاط کنید.

امیدواریم این مقاله از مجموعه آموزش محصولات مای گیلا برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال یا پیشنهادی دارید حتما در بخش نظرات یا گفتگو آنلاین با ما درمیان بگذارید.

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:4.5

نظرات کاربران

  • خیلی خوب بود ممنون از شما

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
    اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
    مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

    همیشه در کنار شما هستیم

    کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

    بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

    بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

    با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

    شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

    پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: