مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
اکتبر 30, 2021

گردشگری در ماسوله

استان گیلان با داشتن مناطق سرسبز و جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی یکی از انتخاب های جذاب برای مسافرت و گشت و گذار است. در این مجموعه از مقالات، مای‌گیلا هر هفته به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری می‌پردازد. در مقاله امروز به معرفی و بررسی این روستای زیبا می‌پردازیم و همچنین با جاهای دیدنی ماسوله آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید 🙂

فهرست مطالب ماسوله

ماسوله

شهر ماسوله به دلیل داشتن خانه هایی متفاوت در دل طبیعت همیشه معروف بوده است. با بررسی آثار تاریخی بدست آمده در این مناطق گمان می‌رود که قدمت این شهر به حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال می‌رسد. ماسوله با داشتن وسعتی معادل صد هزار هکتار در دل طبیعت و مناطق چشم‌نواز هرساله پذیرای حدود ۱۰ هزار گردشگر می‌باشد.

ماسوله کجاست؟

شهر کنونی ماسوله در استان گیلان، واقع در ۳۲ کیلومتری غرب فومن و محدوده آن از سمت شمال به شهرستان ماسال، از سمت شرق جلگه های شهر فومن، از سمت غرب به شهرستان خلخال و از جنوب شهرستان طارم علیا استان زنجان می‌باشد. فاصله آن از شهر رشت ۵۵ کیلومتر می‌باشد.( مشاهده ماسوله برروی نقشه )

آب و هوای ماسوله

ماسوله یکی از خوش آب وهواترین مناطق شمال کشور است. آب و هوای ماسوله متمایل به کوهستانی بوده و تابستان آن خنک و زمستان های آن پربرف و باران می‌باشد. ماسوله از سه طرف مشرف به کوه و از یک طرف مشرف به دره های سرسبز است. در فصول بهار و پاییز نیز ترکیبی از هوای سرد و معتدل را در خود دارد. ترکیبی از این هوای کوهستانی و خنک رطوبت زیادی راه به همراه دارد. در مجموع بهترین زمان مسافرت در فصل های بهارو تابستان است. 

ماسوله گیلان

جاهای دیدنی ماسوله

بازار

بازار ماسوله یکی از مناطق مهم برای بازدید و گشت و گذار است. این بازار با داشتن محصولات محلی استان گیلان نظیر انواع سبزیجات محلی، ترشی جات، برنج، صنایع دستی، چای‌خانه محلی و… پذیرای گردشگران زیادی است.
جاذبه های گردشگری ماسوله

موزه ها

ماسوله داری  سه موزه : مردم شناسی، موزه میراث فرهنگی و موزه حیات وحش می‌باشد. در هنگام سفر به ماسوله بازدید از این موزه‌ها می‌تواند برای شما جالب باشد. موزه مردم شناسی دارای ابزارهایی از مردم کهن ماسوله ، ابزارهای مورد استفاده مردم محلی و نمایش دهنده بافت پوششی مردم محلی می‌باشد. موزه بعدی میراث فرهنگی می‌باشد که خود مکان این موزه از آثار کهن دوران پهلوی است و دارای انواع ابزارهای دوران قدیم نظیر پهلوی و قاجاریه می‌باشد. موزه حیات وحش ماسوله نیز نمایش دهنده انواع حیواناتی که در این مناطق بوده اند است.

مناطق طبیعی

آبشارهای خرم‌بو، توریشوم، کوشم و ماسوله رودخان چهار مورد از آبشارهای دیدنی ماسوله است. آبشار کوشم بیشترین ارتفاع را در بین بقیه دارد و حدود ۳۰ متر است و البته دیدن آن هم نیاز به یک ساعت کوهنوردی دارد. آبشار ماسوله رودخان نیز از جمله مکان های بسیار دیدنی می‌باشد که با ارتفاع حدود ۲۱ متر در غرب ماسوله قرار دارد. آبشارهای توریشوم و خرم بو به دلیل نبود راه های ارتباطی مناطق طبیعی و بکر بیشتری دارد.
ییلاق های کوبار، للندیز و آندره سه مورد از ییلاق های سرسبز و دیدنی ماسوله است. ییلاق کوبار ماسوله با داشتن جاده های پرپیچ و خم و  طبیعتی زیبا مناسب عکاسی و گذراندن اوقات است. ییلاق للندیز نیز طبیعت دست نخورده دارد ولی متاسفانه فاقد جاده ماشین رو است. ییلاق آندره نیز واقع در ۵ کیلومتری ماسوله و در مرز دو استان گیلان و زنجان است.

 

جاهای دیدنی ماسوله

امیدواریم از این مناطق بکر و زیبای ماسوله دیدن کنید و این مطالب رو زنده در شهر زیبای ماسوله ببینید!

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:5

نظرات کاربران

  • جای قشنگیه پیشنهاد میکنم

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
    اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
    مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

    همیشه در کنار شما هستیم

    کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

    بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

    بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

    با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

    شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

    پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: