مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
ژانویه 28, 2023

طرز دم کردن دمنوش و چای نعنا

فهرست مطالب

پیش از پرداختن به طرز دم کردن دمنوش و چای نعنا، ابتدا به خواص آن می‌پردازیم.

نعنا

برگ‌ های نعنا حاوی چندین روغن ضروری از جمله منتول، منتون و لیمونن هستند که منتول به این نوع گیاه خاصیت خنک کنندگی و رایحه قابل تشخیص را می‌بخشد.

نعنا فلفلی ( Mentha × piperita ) یک گیاه معطر از خانواده نعنا است که ترکیبی از نعنا آبی و نعنا است و بومی اروپا و آسیا است که هزاران سال است که به دلیل طعم دلپذیر نعنا و فواید سلامتی آن مورد استفاده قرار گرفته است.
نعنا فلفلی به عنوان طعم دهنده در نعناهای تنفسی، آب نبات‌ها و سایر غذاها استفاده می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از مردم نعنا فلفلی را به عنوان یک چای با طراوت و بدون کافئین مصرف می‌کنند.

فواید و ویژگی‌ های نعنا

نعنا دارای خواص و ویژگی‌های فراوانی است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱) ناراحتی‌های گوارشی را کاهش می‌دهد.نشان داده شده است که روغن نعنا باعث شل شدن عضلات در دستگاه گوارش شما و بهبود علائم مختلف گوارشی می‌شود.

۲) به تسکین سردردهای تنشی و میگرن کمک می‌کند.تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نعنا سردرد تنشی و میگرن را کاهش می‌دهد، اما فعلا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه چای نعنا سردرد را کاهش می‌دهد، وجود ندارد.

۳) نفس را تازه می‌کند.روغن نعنا میکروب‌هایی را که منجر به بوی بد دهان می‌شوند از بین می‌برد و به بهبود تنفس نیز کمک می‌کند.

۴) سینوس‌های مسدود شده را تسکین می‌دهد.
یک نوشیدنی گرم حاوی منتول مانند دمنوش نعنا به افراد کمک می‌کند تا راحت‌تر نفس بکشند.

۵) انرژی را بهبود می بخشد.روغن نعنا باعث کاهش خستگی و خواب آلودگی در طول روز می‌شود.

۶) به تسکین دردهای قاعدگی کمک می‌کند.نوشیدن دمنوش نعنا به دلیل این که به جلوگیری از انقباض عضلانی کمک می‌کند، باعث کاهش شدت و طول دردهای قاعدگی می‌شود.

۷) با عفونت‌های باکتریایی مبارزه می‌کند. مطالعات تایید می‌کنند که نعنا به طور موثر با انواع مختلفی از باکتری‌ها، از جمله باکتری‌هایی که باعث بیماری‌های ناشی از غذا و بیماری‌های مسری می‌شوند، مبارزه می‌کند.

۸) خواب را بهبود می‌بخشد. شواهد علمی زیادی وجود ندارد که نشان دهد، دمنوش نعنا برای خواب مفید است، با این حال این دمنوش یک نوشیدنی مفید است که به افراد کمک می‌کند تا قبل از خواب آرام شوند.

۹) به کاهش وزن کمک می‌کند.دمنوش نعنا یک نوشیدنی بدون کالری است که ممکن است به کاهش اشتها نیز کمک کند.

۱۰) آلرژی‌های فصلی را بهبود می‌بخشد.نعنا حاوی رزمارینیک اسید است که نشان داده شده است، علائم آلرژی مانند عطسه و آبریزش بینی را کاهش می‌دهد.

۱۱) تمرکز را بهبود می‌بخشد.روغن آن که در دمنوش یافت می‌شود، ممکن است به افزایش هوشیاری و حافظه کمک کند، که ممکن است تمرکز را بهبود بخشد.

۱۲) دمنوش نعنا خوشمزه است که به راحتی به رژیم غذایی اضافه می‌شود. این دمنوش یک دمنوش خوش‌ طعم، بدون کالری و کافئین است که می‌توان در هر زمان از روز، از آن لذت برد.

دمنوش نعنا

تهیه دمنوش نعنا بسیار ساده و آسان است و اگر یکی از اعضای خانواده دچار ناراحتی معده باشد، تهیه آن بسیار خوب است. این دمنوش به راحتی با استفاده از دو ماده ( نعنا و آب داغ ) درست می‌شود و یا می‌تواند با افزودن مواد دیگر به صورت فانتزی و پیچیده نیز باشد. چای نعنا را می توان به صورت گرم به عنوان یک نوشیدنی تسکین دهنده و گرم کننده در زمستان سرو کرد، یا به عنوان یک نوشیدنی خنک و نشاط آور در تابستان به صورت خنک درست کرد.

دمنوش نعنا باید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم شود. برگ‌های تازه نسبت به برگ‌های خشک به زمان بیشتری برای خیساندن نیاز دارند. به طور معمول، برگ‌های خشک شده حتما باید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد در حالی که برگ‌های تازه با ۸ دقیقه خیساندن در آب جوش بهترین طعم را خواهند داشت اما در هنگام خیساندن آن باید از یک درب برای پوشاندن فنجان چای استفاده شود تا طعم و رطوبت آن حفظ شود.

برخی از دمنوش‌ها باید در دماهای مختلف تهیه شوند تا برگ‌های آن‌ها نسوزند، اما نعنا مقاوم است و می‌توان آب کاملاً جوشیده را درست روی برگ‌ها ریخت.

مواد مورد نیاز برای تهیه دمنوش نعنا:
2 قاشق برگ نعنا تازه ( خرید دمنوش نعنا)
۲ فنجان آب ( ۴۷۰ میلی لیتر )
شکر یا شیرین کننده به صورت سلیقه‌ای (اختیاری)
لیمو (اختیاری)

طرز دم کردن دمنوش نعنا

۱) آب را بجوشانید. این کار را می‌توان در یک کتری، روی آتش، در یک قابلمه روی اجاق گاز، در مایکروویو یا هر روش دیگری که معمولاً آب را جوش می‌دهید، انجام دهید. برای صرفه جویی در آب، انرژی، زمان و پول، فقط به اندازه‌ای که قرار است در دمنوش خود استفاده کنید، آب را بجوشانید.

۲) برگ‌ های نعنا را بشویید و خرد کنید. در صورتی که از مای گیلا خریداری کنید دمنوشوچای خرد شده هستند. آن‌ها را بشویید تا هر گونه کثیفی، حشرات یا خاکی که ممکن است روی برگ‌ها وجود داشته باشد، پاک شود. سپس، برگ‌ها را چند تکه کنید تا به آن‌ها کمک کنید عطر خود را آزاد کنند و طعم قوی‌تری به چای خود بدهید.

انواع مختلفی از برگ‌های نعنا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، از جمله نعنا شکلاتی، نعنا فلفلی و…

۳) برگ‌ها را آماده کنید. برگ‌های نعنا می‌توانند داخل یک قوری چای، قوری که برای چای شل طراحی شده است، داخل فیلتر قهوه، در فرنچ پرس یا مستقیماً در یک لیوان بروند.

۴) آب جوش را روی برگ‌ها بریزید. برخی از چای‌ها را باید در دماهای مختلف تهیه کنید تا برگ‌ها نسوزند، اما نعنا مقاوم است و می‌توانید آب کاملاً جوشیده را درست روی برگ‌ها بریزید.

۵) دمنوش نعنا را دم کنید. دمنوش نعنا باید به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه دم بکشد، اما اگر دمنوش قوی‌تری می‌خواهید بهتر است هنگامی که دمنوش شما به قدرت مورد نظر شما رسید (یا طعم آن را بچشید یا از بوی آن استفاده کنید)، برگ ها را بردارید. همچنین می‌توانید برگ‌ها را داخل آن بگذارید تا دمنوش همچنان قوی‌تر شود. در صورت تمایل می‌توانید از صافی برای جدا کردن برگ‌های نعنا استفاده کنید و اگر از فرنچ پرس استفاده می‌کنید، زمانی که چای به قدرت مطلوب رسید، پیستون را به سمت پایین فشار دهید.

۶) در مرحله آخر در صورت تمایل می‌توانید افزودنی‌های دلخواه را اضافه کنید. هنگامی که برگ‌های نعنا کاملا خیس شدند، می‌توانید در صورت تمایل عسل یا شیرین کننده، یا قبل از نوشیدن یک قطره لیمو به آن اضافه کنید.

چای نعنا ( چای ترکیبی نعنا و چای سیاه)

چای سیاه و نعنا یا به عبارتی چای نعنایی از پرطرفدارترين دمنوش‌هايی است كه به دليل طعم و مزه نشاط‌ آورش مورد توجه است. این دمنوش طعم خاصی دارد که از ترکیب طعم چای سیاه و طعم جذاب نعنا حاصل می‌شود. علاوه بر طعم بی نظیر این دمنوش، با نوشیدن آن از خواص دارویی بی نظیر آن نیز بهره‌مند می‌شوید.

مطلب پیشنهادی:

چای نعنا مای گیلا

خوص چای سیاه و نعنا

طبع نعنا گرم و خشک است و دارای خواص فراوان دارویی است. از مهم‌ترین خواص چای سیاه و نعنا می‌توان به استفاده از آن برای رفع پر مویی اشاره کرد. این دمنوش باعث کنترل رشد موهای زائد در بدن می‌شود.
این چای خاصیت انرژی‌زایی نیز دارد و علاوه بر خاصیت انرژی‌زایی، حرارت اضافه بدن را خارج می‌کند و سرماخوردگی، سرفه فصلی و آنفلوانزا را نیز بهبود می‌بخشد. این دمنوش خوش طعم برای از بین بردن بوی بد دهان و خوش بو کردن آن نیز بسیار موثر است.

طرز دم کردن چای سیاه و نعنا

مواد لازم برای دم کردن چای سیاه و نعنا:
آب جوش: ۱ لیتر
چای سیاه نعنا: یک قاشق غذاخوری

برای دم کردن چای سیاه نعنا، ابتدا چای را داخل فلاسک چای یا یک ظرف دارای درپوش بریزید و سپس آب جوش را بر روی آن بریزید و درب فلاسک چای یا درپوش ظرف مورد استفاده را ببندید، سپس به مدت ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا چای به خوبی دم بکشد و آماده شود.

امیدواریم این مقاله از مجله مای گیلا برای شما مفید بوده باشد اگر راهنمایی یا پیشنهادی دارید حتما در بخش نظرات یا گفتگو آنلاین با ما درمیان بگذارید.

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:4.8

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

همیشه در کنار شما هستیم

کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: