مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
دسامبر 9, 2021

چطور برنج را از آفت دور کنیم؟ ۵ نکته مهم در نگهداری برنج پس از خرید

فهرست مطالب

شاید برای‌تان پیش آمده باشد که بعد از خرید کیسه برنج (برنج به انگلیسی : rice) و با گذشتن از چند ماه ، دچار آفت ، حشرات یا حتی کرم زده‌گی شود . این مورد برای برنج های ایرانی بر خلاف برنج های خارجی ( به دلیل داشتن مواد و سموم غیر ارگانیک ) ، بیشتر پیش می آید برای رفع این مشکل و نگهداری اصولی برنج خود با ما همراه باشید.

۱. مکان نگهداری برنج

پس از خرید برنج مطمئن شوید که آن را در جایی خشک و خنک قرار می‌دهید. اکثر افراد برنج را در مکان هایی که معمولا گرم است نگهداری میکنند که تهویه مناسبی نیز ندارد. وجود گرما باعث ایجاد عرق برای دانه های برنج شده و به همراه رطوبتی که ایجاد می‌شود ، زمینه را برای تخم گذاری حشرات محیا می‌سازد‌. بنابراین مکانی خشک ، خنک و داری تهویه مورد مهمی در نگهداری برنج است.

مطلب پیشنهادی:

۲. نحوه قراردادن

اگر چند کیسه برنج دارید ، بین آن ها با یکدیگر و همچنین با زمین و دیوار فاصله ایجاد کنید. برای این کار آن ها را برروی چهارپایه یا سطحی که از زمین فاصله ایجاد می‌کند قرار دهید. زمانی که شما برنج را بر روی زمین سرد آشپزخانه داری کاشی و یا انبار نگهداری می‌کنید این مورد بیشتر اهمیت دارد.

۳. محتوای کیسه برنج

پس از خرید برنج می‌توانید با قرار دادن یک کدام از موارد زیر در برنج خود از آفت زدگی آن در طولانی مدت جلوگیری کنید :

  • یک حبه سیر
  • فلفل قرمز تند ( حتما خشک شده و غیر خرد شده باشد)
  • یک تکه آهن (مانند میخ)
  • برگ گردو
  • نمک
  • میخک
    لازم نیست همه موارد با هم قرار دهید ، کافیست هر کدام که در دسترس تر است در بین کیسه های برنج خود قرار دهید. در برخی کارخانه جات از قبل محتوای نمک به برنج ها برای جلوگیری از آفت افزوده شده است. بنابراین مجدد به آن نمک اضافه نکنید.

۴.تابش آفتاب

کیسه های برنج خود را دور از نور خورشید و تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. چرا که تابش مستقیم آفتاب و همان طور که قبلا گفته شد ایجاد گرما باعث آفت زدگی برنج می‌شود. نگهداری در محیطی خنک که دور از گرما و آفتاب است باعث حفظ برنج برای مدت  طولانی می‌شود ، هرچه محیط خنک تر باشد ، سلامت و طراوت دانه های برنج بهتر حفظ می‌شود.

۵. ظروف نگهداری برنج

اگر برنج خود را در کیسه های اولیه ای که می‌خرید نگهداری نمی کنند بهتر است آن را در ظروف پلاستیکی بزرگ که مخصوص نگهداری غذا و یا برنج است قرار دهید. توجه کنید که ظرف محتوای برنج حتما درب دار باشد و پس از هربار استفاده درب آن را محکم ببنید ، با این کار از نفوذ حشرات خارجی به محتوای برنج بهتر می‌توانید جلوگیری کنید.

نکته پایانی

متاسفانه در برخی کارخانه جات برنج به دلیل حجم زیاد برنج ها برای تولید و عرضه ، به جای ۶۰ ساعت خشک کردن توسط دستگاه ، ۳۰ تا ۴۰ ساعت آن را خشک می‌کنند و در بسته بندی از کیسه های نخی استفاده نمیکنند. این دو عامل نیز در آفت زدگی برنج تاثیر دارد. بنابراین در خرید برنج به این موارد نیز توجه کنید.

ما در مای‌ گیلا برنج ها را به طور کامل خشک کرده و همچنین در بسته بندی ها از کیسه های نخی مخصوص برنج استفاده میکنیم ، بنابراین خیالتان ار تهیه یک برنج خوب راحت است، با این حال نگهداری پس از دریافت برنج نیز بسیار مهم است که اگر موارد بالا را رعایت کنید هیچ آفتی برنج شما را تهدید نمی کند.

امیدواریم این آموزش نگهداری از برنج برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات یا از پشتیبان مای‌گیلا بپرسید، در اسرع وقت پاسخ می دهیم.

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:4

نظرات کاربران

  • من حبه سیر قبلا امتحان کردم تاثیر خوبی داشت ، بهتره داخل جای برنج یا با کیسه داخل آشپزخونه گذاشت

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
    اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
    مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

    همیشه در کنار شما هستیم

    کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

    بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

    بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

    با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

    شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

    پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: