مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
دسامبر 25, 2022

بهترین روش دم کردن چای

فهرست مطالب

دم کردن یک چای خوش‌طعم و لذت‌بخش، اصول مهمی دارد که نیاز است رعایت شود. در عین حال مسئله نحوه نگهداری چای نیز در این زمینه اهمیت بسیاری دارد. اگر تمایل دارید چای به یک نوشیدنی لذت‌بخش برای شما تبدیل شود، بهتر است که نکات مطرح شده در این مقاله را با دقت بیشتری بررسی و اجرا کنید، تا به نتیجه دلخواه خود در زمینه تجربه نوشیدن یک چای خوشمزه دست یابید.

ترفند دم کردن چای

نخستین نکته مهم در زمینه دم کردن چای، استفاده از یک ظرف مناسب است. از دیرباز در ایران ظروف مورد استفاه برای دم کردن چای عبارت بود از انواع کتری و یا قوری. اما امروزه علاوه بر این دو ظرف، از فنجان چینی نیز برای دم کردن چای بهره می‌برند. در عین حال استفاده از ظروف سرامیکی لعابدار و شیشه ای نیز در چند سال اخیر باب شده است، اما لذتی که در استفاده از کتری استیل و ذغال در طبیعت برای دم کردن چای در انسان ایجاد می‌شود، وصف‌ ناپذیراست.

کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند که برای دم کردن چای هرگز از کتری‌های آلومینیومی، ظروف مسی و برنجی استفاده نشود. زیرا این ظروف باعث تغییر مزه و بوی چای می‌شوند و علاوه بر این با ایجاد برخی واکنش‌های شیمیایی در چای، موجب آسیب رسیدن به بدن می‌شوند.

نحوه دم کردن چای

یکی از راه‌های مفید برای دم کردن بهتر و سریع‌تر چای این است که پیش از قرار دادن چای در قوری یا کتری، مقداری ظرف را با آب گرم بشویید، این کار باعث می‌شود محفظه داخلی ظرف کمی گرم شود و برای دم کردن چای بهتر آماده باشد.

یکی دیگر از راه‌های خلاقانه در زمینه دم کردن چای این است که از آب سرد در سماور خود استفاده کنید. زیرا ریختن آب گرم در سماور باعث ایجاد لکه و اثر چربی در دیواره آن می‌شود. علاوه بر این استفاده از آب گرم باعث کاهش کیفیت و بد شدن مزه چای و همچنین ناخوشایند شدن ظاهر آن می‌شود.

البته ترجیح این است که هر بار که می‌خواهید مجدد چای دم کنید، آب سماور را حتما عوض کنید. زیرا آبی که چندین بار جوش آمده باشد، باعث می‌شود طعم اصلی چای از بین برود و خواص آن نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در عین حال بهتر است برای دم کردن چای سیاه آب را به طور کامل بجوشانید و سپس چای را دم کنید. اما در مورد چای سبز این مورد برعکس است و آب نباید به حالت جوش باشد. فقط کافی است که آبی با درجه حرارت 11 درجه را روی چای در فنجان یا قوری بریزید و سپس چای را میل کنید.

زمان دم کردن چای

نوع چای در زمان دم کردن آن مهم است. چای سبز ظرف مدت سه تا پنج دقیقه دم می‌کشد. اما چای سیاه زمان بیشتری برای دم کشیدن نیاز دارد و بسته به نوع چای، از هفت تا 15 دقیقه به طول می‌انجامد. از سوی دیگر بهتر است چای را صاف کنید و سپس در فنجان بریزید. زیرا انجام ندادن این کار باعث می‌شود کیفیت و خاصیت چای از بین برود و در اصطلاح چای جوشیده شود.

یکی از عادت‌های نادرست افراد این است که بعد از دم کردن چای تنها یک یا دو فنجان از آن را میل می‌کنیم و مابقی را دور می‌ریزیم. این در حالی است که بهتر است پس از دم کردن چای، آن را از روی شعله برداریم و در ظرف دیگری بریزیم تا تفاله آن جدا شود. پس از آن باید یک پوشش کیسه‌ای بر روی آن قرار دهید تا جلوی سریع سرد شدن چای را بگیرد و گرما را زمان بیشتری حفظ کند. در واقع این روش کمک می‌کند که این چای، دیگر طعم بد به خود نگیرد و در هزینه شما نیز صرفه‌جویی شود.

از سوی دیگر نوشیدن چای همراه با قند یا شکر نیز یک عادت غلط در بین افراد است که باعث می‌شود خواص مفید و خوب چای از بین بروند و برای بدن نیز بسیار مضر است. بهتر است به مرور خود را به نوشیدن چای بدون قند یا شکر عادت دهید و پس از مدتی چای را بدون قند میل کنید. به این ترتیب پس از مدتی علاوه بر اینکه خواهید توانست از مزایای درمانی چای بهره کافی ببرید، دیگر نیازی به تهیه قند و یا شکر نیز نخواهید داشت.

بهترین روش نگهداری چای

بهتر است که چای خشک را در ظروف چینی یا شیشه‌ای که دارای در هستند، نگه دارید. این کار مانع از ایجاد رطوبت در چای می‌شود و باعث می‌شود هم عمر مفید آن حفظ شود، و هم عطر آن نیز در زمان طولانی‌تری باقی بماند. این روش در حفظ خواص چای نیز بسیار موثر خواهد بود.

در عین حال باید مراقب باشید که فراموش نکنید گرما، رطوبت و نور عوامل اصلی در کاهش کیفیت و ماندگاری چای محسوب می‌شوند. بنابراین بهتر است که ظرف چای را در معرض نور و گرما قرار ندهید. در عین حال قرار دادن آن در یخچال و فریزر نیز کار نادرستی است.

این مورد را نیز مدنظر داشته باشید که ظرف چای نباید در کنار سماور قرار گیرد. زیرا حرارت باعث از بین رفتن خواص آن می‌شود. می‌توانید برای این مسئله، مقداری از چای در حد مصرف دو یا سه روز خود را در یک ظرف احاطه شده با فویل آلومینیومی قرار دهید تا در مورد طعم و عطر چای مشکلی ایجاد نشود.

خرید چای شمال

مای گیلا عرضه کننده چای درجه یک طبیعی، با نظارت دقیق چای بهترین نوع آن را از شمال کشور عرضه میکند. این نوع از چای شمال درجه یک، در انواع مختلف با بسته بندی ایمن و شیک در فروشگاه آنلاین مای گیلا به فروش می‌رسد. رضایت کاربران در استفاده از انواع محصولات برند مای گیلا را میتوانید در این بخش ببیند: رضایت کاربران

شاید این مطالب هم دوست داشته باشید:

به مای‌گیلا امتیاز دهید!

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

همیشه در کنار شما هستیم

کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: