مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
دسامبر 19, 2022

دستور پخت قورمه سبزی در ۹ مرحله

فهرست مطالب

روش و دستور پخت قورمه سبزی مجلسی

خورش قورمه سبزی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که هر کدبانوی ایرانی دوست دارد دستور پخت آن را بلد باشد. دستور پخت قورمه سبزی راحت است اما برای اینکه خوب جا بیافتد و عطر و طعم فوق‌العاده داشته باشد، باید فوت و فن‌های آن را بدانید. اگر قصد دارید یک مهمانی برگزار کنید یا می‌خواهید برای سالگرد ازدواج تان همسر خود را سورپرایز کنید، با ما همراه باشید تا دستور پخت خورش قورمه سبزی مجلسی را به شما آموزش دهیم!

مواد مورد نیاز برای پخت قورمه سبزی برای چهار نفر

  • پیاز یک عدد
  • لیمو عمانی سه عدد
  • لوبیا قرمز 200 گرم
  • سبزی خورشتی 500 گرم‌
  • گوشت خورشتی 400 گرم
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • ادویه به مقدار لازم(زردچوبه، فلفل، نمک)
  • سیر چهار حبه

دستور پخت خورش قورمه سبزی

مرحله اول

همانطور که می‌دانید حبوبات نفخ دارند و برای اینکه نفخ آنها گرفته شود باید چند ساعت داخل آب قرار داده شوند. به همین دلیل ابتدا لوبیا قرمز را به مدت حداقل شش ساعت داخل یک ظرف آب ریخته تا نفخ آن کامل گرفته بشود. هم چنین این کار باعث می‌شود که لوبیا زودتر بپزد.

مرحله دوم

در مرحله دوم باید سراغ پیاز و سیر بروید. ابتدا پوست پیاز را گرفته و به صورت نگینی خرد کرده و سپس سیر را به صورت ساطوری خرد کنید. توجه داشته باشید که حتما پیاز و سیر را ریز خرد کرده تا خورش رنگ و لعاب بهتری بگیرد.

مرحله سوم

در این مرحله، قابلمه را روی حرارت گذاشته و داخل آن مقداری روغن بریزید. زمانی که روغن داغ شد، پیازهای خرد شده را به آن افزوده و تفت دهید. سپس مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. زمانی که پیازها طلایی رنگ شدند، سیرهای ساطوری را به آن اضافه کنید. سیرها را به حدی تفت دهید که عطر آن بلند شود.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم گوشت‌ها را تکه تکه کرده و سپس بشویید و به قابلمه اضافه کنید. توجه داشته باشید گوشت را نباید بزرگ یا کوچک خرد کنید زیرا تکه‌های بزرگ به خوبی پخته نشده و تکه های کوچک اصلا در خورش دیده نمی‌شوند. دقت داشته باشید که تفت دادن گوشت‌ها را تا زمانی ادامه دهید که رنگ آن تغییر کند.

مرحله پنجم

لوبیاهایی که قبلا خیس کرده‌اید را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه کنید. به مدت یک دقیقه لوبیاها را تفت دهید و سپس پنج الی شش لیوان آب جوش داخل قابلمه ریخته و درب آن را بگذارید.

مرحله ششم

ابتدا زیر حرارت را زیاد کرده تا آب به جوش بیاید. سپس زیر حرارت را کم کرده تا گوشت و لوبیاها به طور کامل پخته شوند.

مرحله هفتم

سبزی خورشتی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دستور پخت خورش قورمه سبزی است. ابتدا سبزی خورشتی را ریز خرد کنید. سپس یک ماهیتابه را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن اضافه کنید. سپس سبزی‌ها را به آن اضافه کرده
و خوب تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله هشتم

زمانی که گوشت و حبوبات نیم پز شدند؛ سبزی‌های سرخ شده را به آن اضافه کنید. سپس با کمک یک چاقو چند سوراخ داخل لیمو عمانی ها ایجاد کرده و به آرامی داخل قابلمه بیاندازید. در این مرحله می‌توانید نمک و فلفل را اضافه کنید.

مرحله نهم

حالا باید صبر کنید تا خورش به آرامی پخته شود و روغن بیاندازد. هر چقدر خورش بیشتر روی حرارت بماند، بهتر جا می‌افتد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما زیر حرارت بسیار کم‌ باشد. هم چنین یک تیکه یخ به قابلمه اضافه کرده تا به روغن انداختن خورش کمک‌ کند. وقتی خورش آماده شد، آن را کنار برنج زعفرانی سرو کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

نکات پخت خورش قورمه سبزی

برای پخت خورش قورمه سبزی باید به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید یک خورش جاافتاده‌ و خوشمزه را سرو کنید. از نکات مهم پخت خورش قورمه سبزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن انداختن خورش قورمه سبزی

برای اینکه خورش روغن بیاندازد، حتما باید سبزی خورشتی به خوبی سرخ شود. هم چنین در مرحله آخر هم باید یک تیکه یخ به آن اضافه کنید تا به سبزی‌ها شوک وارد شده و باعث روغن انداختن خورش شود.

سبزی قورمه‌ سبزی

سبزی قورمه‌ سبزی شامل اسفناج، تره، گشنیز، شنبلیله و جغری است. شما به راحتی می‌توانید سبزی مخصوص خورش قورمه سبزی را از سبزی فروشی‌ها تهیه کنید. مقدار سبزی خورشتی بسیار مهم است زیرا زیاد یا کم بودن برخی از آنها در طعم خورش تاثیر می‌گذارد. مثلا زیاد بودن شنبلیله باعث تلخی خورشت می‌شود. هم چنین سبزی باید بسیار ریز خرد شود، مگرنه خورش روغن نمی‌اندازد.

روش تلخی گرفتن لیمو عمانی

اگر نگران تلخ شدن قورمه سبزی به خاطر اضافه کردن لیمو عمانی به آن هستید؛ با ما همراه باشید تا یک روش ساده برای تلخی گرفتن لیمو عمانی را به شما آموزش دهیم:

  • لیمو عمانی ها را همراه یک لیوان آب داخل قابلمه بریزید.
  • سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به نقطه جوش برسد.
  • زمانی که آب به نقطه جوش رسید، پانزده دقیقه صبر کنید و سپس زیر حرارت را خاموش کنید.
  • درب قابلمه بگذارید و در نیم ساعت پایان پخت خورش قورمه سبزی، لیمو عمانی را از قابلمه خارج کرده و به خورش اضافه کنید.

مای گیلا؛ عرضه کننده محصولات طبیعی خطه شمال

فروشگاه اینترنتی مای گیلا؛ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز عرضه کننده محصولات طبیعی شمال ایران فعالیت می‌کند. هدف این فروشگاه عرضه محصولات طبیعی و باکیفیت است.

جهت خرید سبزی خورشتی سرخ شده کافیست به آدرس اینترنتی مای گیلا مراجعه کرده و خرید خود را ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان با بسته بندی ویژه برایتان ارسال گردد. همانطور که می‌دانید برای اینکه خورش قورمه سبزی عطر و بوی فوق العاده داشته باشد و روغن بیاندازد، باید سبزی خورشتی به خوبی خرد و سپس سرخ شود.

بسیاری از بانوان به خاطر مشغله کاری نمی‌توانند به درستی این مرحله از دستور پخت خورشت قورمه سبزی را انجام دهند و در آخر خورش خوش طعم و جا افتاده نمی‌شود. از این رو فروشگاه اینترنتی مای گیلا بهترین و باکیفیت ترین سبزی‌های معطر خرد و سرخ شده را در بسته بندی های بهداشتی در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. تمام محصولات این فروشگاه طبیعی و باکیفیت هستند و می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

امیدواریم با خواندن این نوشته و نکات گفته شده بتوانید یک خورش قورمه سبزی جا افتاده و خوشمزه درست کنید. هم چنین اگر وقت کافی برای خرید سبزی، پاک کردن، شستن، خرد کردن و در آخر سرخ کردن را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این خورشت خوش طعم را در کنار برنج درجه یک ایرانی و شمالی استفاده کنید.

مای گیلا حس خوب طبیعت

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:3.8

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

همیشه در کنار شما هستیم

کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: