مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
دسامبر 4, 2021

آبشار دوقلو زمرد گیلان + عکس

راهنمای مطالعه آبشار دوقلو زمرد

این بار در مجموعه مقالات گردشگری مای‌گیلا سری به آبشار دوقلو زمرد در استان گیلان زده ایم. این آبشار به صورت یک جفت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به همین دلیل به آبشار دوقلو زمرد معروف هستند. این آبشار ها که به صورتی پلکانی هستند یکی از دیگری پر آب تر و بزرگتر است. در فصول تابستان و بهار این منطقه بکر، حس طبیعت و آرامش را به هر گردشگری می‌دهد. مثل هر مکان دیگری در شمال، این منطقه نیز آب و هوای مرطوب، شرجی و در بهار خنک است و زمستان های آن سرد و برفی می‌باشد.

آدرس آبشار زمرد

این آبشار زیبا در طبیعت بکر واقع در۱۴۰ کیلومتری رشت (حدود دو ساعت و نیم) و ۴۵ کیلومتری شهرستان تالش است و در شهر حویق قرار دارد. و پس از شهر حویق باید به روستای زمرد بروید و با فاصله حدود ۲۰ دقیقه ای از این روستا می‌توانید این آبشار دو قلو را ببینید. آبشار زمرد تا بازار شهر حویق حدود ۹ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید از جاده های خاکی و غیر آسفالت نیز عبور کرد. به دلیل خاک سست این منطقه و پوشش گیاهی گسترده و جنگل ممکن است رسیدن به آن کمی دشوار باشد.

شهر حویق

طبق آخرین آمارگیری جمعیت این شهر به حدود ۴۲۰۰ نفر می‌رسد. مردم این شهر به زبان تالشی و به دلیل نزدیک بودن این مناطق به استان های ترک نشین مثل اردبیل، جمعیت قابل توجهی به ترکی هم صحبت میکنند. شغل اکثر افراد این شهر کشاورزی و دامداری در مناطق یلاقی می‌باشد. مهم‌ترین محصولات تولیدی این مناطق و شهر های اطراف می‌توان به برنج، عسل و سیب زمینی اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

مشاهده حویق بر روی نقشه

نوع منطقه و دیگر نکات آبشار دوقلو 

می‌توان گفت جایی در مناطق این نواحی نیست که سرسبز و یا انبوهی از درختان نباشد. همچنین شاید برای‌تان جالب باشد که دریاچه کوچکی که آبشارهای دو قلو در آن سرازیر هستند، مهمان ماهی هایی از نوع قزل‌آلا هستند که گردشگران علاقه مند به صید ماهی را به خود جلب میکند. از جمله غذاهای محلی این منطقه نیز می‌توان به انواع ماهی های کبابی و شکم پر اشاره کرد.

این آبشار دوقلو که در گذر زمانی طولانی با فرسایش سنگ بستر زمین و تپه ها بوجود آمده است، کل فصل های سال خروشان است. این یکی از چند ده آبشار نوار شمالی و استان گیلان است.

در اطراف این منطقه، روستاهای زیبا و دیدنی با مردمان خون‌گرمی است که پیشنهاد میکنیم از این مناطق نیز دیدن کنید. لازم است قبل از سفر به این مکان ها حتما تجهیزات کافی سفر با خود همراه داشته باشید و آب و هوای منطقه را از سایت های معتبر هواشناسی چند روز قبل از سفر بررسی کنید. به دلیل نبود مسافرخانه و هتل در مناطق نزدیک و همچنین خلوت بودن منطقه، برای اقامت شبانه چندان مناسب نیست.

مکان های گردشگری اطراف

علاوه بر روستاها و ییلاقات مختلفی که این منطقه دارد می‌توانید از مکان های زیبای دیگر تالش نظیر پارک جنگلی گیسوم، دریاچه سراگاه، پارک جنگلی سیاه دارن و موزه های تالش دیدن کنید که مطمئن هستیم افراد علاقه مند به طبیعت عاشق آن خواهند شد! با مجموعه مقالات گردشگری مای‌گیلا همراه باشید تا باهم نوار شمالی کشور را جا به جا بررسی کنیم. اگر به این مکان سفر کرده اید تجربه خود را با ما به اشتراک بزارید.
به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:5

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

همیشه در کنار شما هستیم

کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: