مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
سپتامبر 30, 2022

طرز تهیه کوکوی بادمجان مجلسی مرحله به مرحله + نکات مهم

فهرست مطالب

کوکوی بادمجان یکی از انواع کوکوهای سنتی و مجلسی ایرانی است که ممکن است مانند کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی مطرح نباشد، اما از آنجایی که در دستور پخت آن از بادمجان استفاده می‌شود؛ بسیار خوشمزه است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوع کوکو را که با دستورها و مواد متنوعی درست می‌شود، می‌توان به عنوان یک شام سبک سرو کرد.

با مقدار مواد قرار داده شده در این دستور آشپزی، برای تعداد ۴ نفر می‌توان کوکوی بادمجان درست کرد و در صورتی که شما بخواهید برای تعداد بیشتر یا کمتری این غذا را تهیه کنید، می توانید باید با ضرب یا تقسیم مواد در عدد مناسب، میزان متناسب مواد برای تعداد نفرات مورد نظر را محاسبه کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکوی بادمجان برای ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه کوکوی بادمجان برای ۴ نفر به صورت زیر است:

  • بادمجان متوسط: ۴ عدد
  • پیاز بزرگ: ۱ عدد
  • سیر: ۱ حبه
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار کافی
  • روغن مایع: به مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی بادمجان

در این روش تهیه کوکوی بادمجان، ابتدا باید بادمجان‌ها پخته شوند. نحوه پخت بادمجان‌ها به سلیقه خودتان بستگی دارد، به این صورت که اگر از طعم غذاهایی را که با بادمجان کبابی درست می‌شوند، دوست دارید، می توانید بادمجان‌ها را کباب کنید؛ در غیر این صورت می‌توانید آن‌ها را پوست گرفته و آبپز نمایید.

مطلب پیشنهادی:

پس از پخته شدن بادمجان‌ها، آن‌ها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و اجازه دهید تا مقداری خنک شوند. در مرحله بعد پیاز و سیر را رنده کنید و بعد از این که با دست آن‌ها را فشار دادید و آبشان را گرفتید، سیر و پیاز را نیز به بادمجان‌ها اضافه کنید. سپس به این مواد نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید.

در این مرحله می‌توانید مواد را با میکسر مقداری میکس کنید و یا با گوشت‌کوب کاملا له کرده و یا حتی می‌توانید بادمجان‌ها را نیز مانند پیاز و سیر رنده کرده و با مواد دیگر مخلوط کنید. در مرحله بعد تخم مرغ‌ها را که در ظرف جداگانه‌ای شکسته‌اید و کاملا هم زده‌اید، به ظرف حاوی مواد اضافه کنید.

البته حتما توجه داشته باشید که در هنگام اضافه کردن تخم‌مرغ به بادمجان‌، بادمجان‌ حتما باید سرد باشد. پس از اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها، مواد را خوب هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شده و مایه کوکوی بادمجان یکدست و منسجم شود. در این مرحله یک ماهیتابه مناسب را بر روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در داخل آن بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود. بعد از داغ شدن روغن، مایه کوکو را داخل ماهیتابه ریخته و روی آن را با پشت قاشق صاف کنید. سپس اجازه دهید تا یک طرف کوکو کاملا سرخ شود. بعد از این که یک سمت کوکو کاملا سرخ شد، باید آن را برگردانید تا سمت دیگر آن نیز، سرخ شود.

در صورتی که برگرداندن کوکو برایتان دشوار باشد، می توانید آن را به دو و یا حتی ۴ تکه تقسیم کنید تا بتوانید راحت‌تر آن‌ها را برگردانید. کوکوی بادمجان را می‌توانید به همراه گوجه فرنگی، خیار شور و نان سرو کنید.

تهیه کوکوی بادمجان در فر

اگر می‌خواهید کوکوی بادمجان را در فر درست کنید، باید فر را روشن کرده و اجازه دهید که تا دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم شود. در این فاصله یک قالب مناسب را انتخاب کرده و کف و دیواره‌های آن را چرب کنید. سپس مایه کوکو را داخل قالب ریخته و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و آن را داخل فر گرم شده قرار دهید. پس از گذشت حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه، کوکوی شما آماده است.

تهیه کوکوی بادمجان با بادمجان خام

رایج‌ترین روش تهیه کوکوی بادمجان در بالا توضیح داده شد، اما این نوع کوکو را می‌توان با بادمجان خام نیز تهیه کرد. برای تهیه کوکوی بادمجان با بادمجان خام، کافیست که بادمجان خام را رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید و با سیر و پیاز رنده شده که آب آن‌ها نیز گرفته شده است، مخلوط کنید.

سپس مانند روش فوق به آن‌ها ادویه و تخم مرغ اضافه کنید و باقی مراحل پخت کوکو را ادامه دهید. شل شدن مایه کوکوی بامجان در صورتی که مایه کوکوی بادمجان شما حالت شل و آبکی پیدا کرد، برای رفع این مشکل می‌توانید مقداری آرد گندم را کم کم به مایه کوکو اضافه کرده و با مواد دیگر به خوبی مخلوط کنید تا مایه کوکو انسجام کافی پیدا کند و به غلظت دلخواه برسد و آماده سرخ کردن شود.

در این مقاله از مای گیلا به آموزش و طرز تهیه انواع کوکوی بادمجان پرداختیم. اگر سوال یا نظری در مورد طرز تهیه این کوکوی خوشمزه داشتید حتما از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید 🙂

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:5

نظرات کاربران

  • عالییی ممنون برای این روش خوب 😍

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
    اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
    مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

    همیشه در کنار شما هستیم

    کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

    بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

    بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

    با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

    شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

    پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: