مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
دسامبر 12, 2021

دریاچه سقالکسار کجاست؟ معرفی + عکس

فهرست مطالب

دریاچه سقالکسار کجاست؟

از بهترین جاذبه های بکر و زیبای گیلان می توان به دریاچه سقالکسار اشاره نمود. این دریاچه زیبا در نزدیکی روستایی با همین نام از توابع بخش مرکزی رشت، در دهستان لاکان واقع گردیده است. فاصله این روستا تا رشت در زمان تقریبی ۱۶ دقیقه و مسافت ۱۵ کیلومتری می باشد. نام دریاچه سقالکسار از پرندگان مهاجری همچون لک لک و سار که برای استراحت به این دریاچه می آمدند برگرفته شده است. این دریاچه با مساحت تقریبی ۱۵ هکتار و شش صد متر طول و پانصد متر عرض و همچنین ارتفاع ۶۴ متری از سطح دریا گردشگران بسیاری را به خود جذب نموده است.

مشاهده سقالکسار بر روی نقشه

مناسب ترین زمان برای رفتن به دریاچه سقالکسار

بهشت گمشده سقالکسار در هر فصلی پر از زیبایی های دلربا و آرامش بخش می باشد اما در فصل های تابستان و پاییز از زیبایی خیره کننده تری برخوردار می باشد. از جمله زیبایی های این دریاچه می توان به هوای مه آلود در میان محیط دریاچه و جنگل پرداخت که صحنه پر از آرامشی را رقم می زند.

مسیر های دریاچه روستای سقالکسار

مسیر های بسیار متنوعی برای رفتن به دریاچه سقالکسار وجود دارد و راحت ترین راه برای اشخاصی که در استان گیلان حضور دارند، ۱۰ کیلومتری جاده دهستان جیرده، بعد از آرامگاه آقاسید شریف و روستای سقالکسار می باشد و برای مسافرین عزیز مسیر جاده قزوین به رشت بعد از پلیس راه و در ادامه تقاطع رو گذر به سمت شهرستان فومن و مزار آقاسید شریف در دسترس می باشد. همچنین باید گفت کلیه مسیر تا دریاچه سقالکسار آسفالت بوده و مسیر خاکی در طول راه مشاهده نمی گردد.

نماای دیدنی از دریاچه سقالکسار

روستای سقالکسار معروف به روستای پاک

بله درست شنیدید! روستای چشم نواز و دریاچه سقالکسار به علت همکاری مسافران با مردم روستا، در جمع آوری زباله ها و پاک سازی محیط سبز و زیبا سقالکسار، هیچگونه آلودگی در روستا و حتی اطراف دریاچه و جنگل به چشم نمی خورد و نوعی فرهنگسازی زیبا توسط بومیان این است که در زمان ورود به روستا، از مسافرین ورودی گرفته شده و به مسافرین تعدادی پلاستیک زباله در جهت جمع آوری زباله داده می شود. در صورتی که مسافرین پلاستیک های زباله را در محل ورودی پر تحویل دهند، به منظور تشویق، مقداری از مبلغ ورودی به مسافرین برگردانده می شود.

مطلب پیشنهادی:

مکان های تفریحی و دیدنی دریاچه سقالکسار

پیاده روی را می توان از بهترین روش های تماشا و کشف زیبایی های طبیعت نام برد در زمان پیاده روی به دور دریاچه سقالکسار از طبیعت دلنواز و چشم گیر آن به همراه چرای حیوانات اهلی و اسب های وحشی، چهره به یاد ماندنی در ذهن به جا می گذارد همچنین در فصل تابستان به علت کم شدن آب دریاچه تنه تنومند درختان از آب بیرون زده و زیبایی تمام عیاری را به رخ می کشد.

از دیگر تفریح های مفرع در دریاچه سقالکسار، قایق های پدالی می باشند که بسته به تایم استفاده از آن , هزینه آن متغیر بوده و باعث می شود ساعات خوشی را تجربه نمایید.

از دیگر مکان های دیدنی سد خاکی دریاچه می باشد که قدمت طولانی دارد این سد توسط آقای خوشحال از کشاورزان نمونه روستای سقالکسار در سال ۱۳۶۲ به علت کم آبی احداث گردید و موجب تامین آب کشاورزان و آب رودخانه سقالکسار شد.

امکانات دریاچه سقالکسار و روستای سقالکسار

در جهت رفاه مسافران امکاناتی اعم از سرویس بهداشتی، نمازخانه، چایخانه ها و کافه رستوران در نظر گرفته شده است و از سمت ورودی دریاچه سقالکسار، یک سوپرمارکت کوچک موجود می باشد. همچنین در روستا برای راحتی مسافران مهمان خانه و سوئیت های اجاره ای آماده پذیرایی از مهمانان می باشند.


خانه ای در دریاچه

جمع بندی نهایی

دریاچه سقالکسار به علت نقطه جغرافیایی و تاریخچه دیرینه، از زیباترین محیط های گردشگری و کمتر شناخته شده در استان گیلان می باشد که دارای جاذبه های گردشگری متعددی بوده و همچنین مسیر های رفتن به آن آسان است اگر دوست دارید از ترکیب طبیعت سبز جنگلی درختان بلوط در کنار دریاچه ای وسیع و چهار فصل به همراه آواز زیبای پرندگان لذت ببرید ما دریاچه سقالکسار را به شما پیشنهاد می دهیم.

امیدواریم از این مقاله مای‌گیلا لذت برده باشید. با مجموعه مقالات گردشگری وب سایت مای‌گیلا همراه باشید تا با سراسر مناطق دیدنی و جالب شمال کشور آشنا بشیم. اگر سوال یا پیشنهادی در این مورد دارید حتما با ما درمیان بگذارید.
مای‌گیلا حس خوب طبیعت

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:4

نظرات کاربران

  • پارسال که رفته بودم ، محیط خیلی تمیزی داشت ، امیدوارم الانم همینطور باشه ، چون معمولا یه جایی معروف میشه ، دیگه رعایت نمیکنن

  • اولین بار بود اسم همچین جایی شنیدم ، خیلی قشنگه ، هزینه هتل هاشون چقدره؟

    • ممنون از دیدگاهتون
      متاسفانه اطلاعی از قیمت های جدید نداریم

  • شبیه دریاچه ارواحه ، شمال پر از این دریاچه هاست

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
    اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
    مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

    همیشه در کنار شما هستیم

    کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

    بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

    بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

    با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

    شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

    پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: