مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
نوامبر 27, 2021

دریاچه ارواح ایران کجاست؟!

راهنمای مطالعه

شاید کنجکاو شده باشید که دریاچه ارواح در کجاست؟ و چرا چنین اسمی دارد؟
دریاچه ارواح (به انگلیسی: Lake of Ghosts) در مازندران و در شهرستان نوشهر قرار دارد، نام اصلی آن دریاچه ممرز (Mamraz Lake) است. نام گذاری و معروفیت آن به دلیل موقعیت آب و هوایی و ظاهر هولناک آن است. ظاهری که این دریاچه دارد را شاید بیشتر در فیلم های ترسناک دیده باشید، مخصوصا اگر شب یا غروب باشد!
 بسیاری از افراد محلی هنوز هم شاید آن را محل استقرار ارواح بدانند! نام اصلی آن نیز به خاطر پوشش گیاهی درختان ممرز است که کاملا بکر و دست نخورده در این مکان وجود دارد.

تشابه اسمی این دریاچه با دریاچه روح در کانادا بسیاری از افراد را گمراه می‌کند، همچنین این مکان سوژه مناسبی برای ساخت مستند و فیلم شده و آثاری در حال ساخت می‌باشد از جمله فیلم دریاچه ارواح که توسط رضا جعفری جوزانی در حال ساخت است را می‌توان اشاره کرد.

زیبایی و دست نخورده بودن این دریاچه باعث شده است که نام آن در فهرست آثار ملی و همچنین جهانی ثبت شود. جدا از این موارد وقتی به آن جا می‌روید سکوت و وجود مه (البته بیشتر در اوایل روز) احتمالا توجه شما را به خود جلب کند. اگر به عکاسی علاقه دارید و می‌خواهید عکس گردشگری خودتون رو با ظاهری منحصر به فرد بگیرید، جای مناسبی را انتخاب کرده اید. فقط به این مورد توجه کنید عکس های عریض یا واید که با مه این دریاچه ترکیب شده باشد و یک کادر بندی مناسب می‌تواند یک عکس عالی برای شما ایجاد کند.

نکات و زمان سفر به دریاچه ارواح

این دریاچه با عرضی حدود ۳۰۰ متر، داشتن جنگل های بکر و آب و هوای خنک، احتمالا بهترین مکان برای دوستداران طبیعت و کسانی که به محیط های آرام علاقه دارند، می‌باشد. اگر قصد سفر به این مکان را دارید به چند نکته توجه کنید:

  1.  دریاچه ارواح در پاییز و در فصول سردتر (اواسط زمستان) به دلیل بارش برف و همچنین نرم بودن خاک و باتلاقی شدن به این مکان سفر نکنید.
  2.  به دلیل بکر بودن و دست نخورده بودن محیط، خطر حیوانات وحشی را نیز در نظر بگیرید و محتاط باشد.
  3.  امکانات رفاهی را به صورت کامل با خود ببرید چرا که در نزدیکی آن امکانات تفریحی و… وجود ندارد. (از جمله وسایل و نوشیدنی گرم مثل چای، دمنوش، پاور بانک، وسایل ایمنی و…) همچنین برای اقامت می‌توانید در نوشهر و یا روستای اطراف ساکن شوید و تنها برای بازدید به این مکان بروید.
  4.  برای حفظ طبیعت مطمئن شوید که زباله یا وسایل دورریختی از خود به جا نگذارید.
  5. ماشین های آفرود یا شاسی بلند مناسب این مکان هستند.

برای خرید انواع چای شمال و دمنوش گیاهی تازه هم کافیه یه سر به صفحه های زیر بزنی 🙂

مکان دقیق

برای دیدن این این دریاچه زیبا باید از مسیر نور به نوشهر بروید و در کیلومتر ۱۲ آن بعد از گذاشتن از جاده روستی ونوش وارد جاده چلندر که در ۵ کیلومتری شهرستان چلندر است وارد شوید: مشاهده دریاچه ممرز روی نقشه

دریاچه ارواح نوشهر

نواحی دیدنی اطراف دریاچه

اگرچه مسیر رسیدن به این دریاچه و خود آن احتمالا کل روز شما رو مشغول دیدن کند اما خالی از لطف نیست که دیگر مناطق زیبای اطراف هم ببینید. به طور مثال روستا های اطراف این دریاچه نظیر روستای حیرت ، پارک جنگلی سی‌سنگان که در ۱۷ کیلومتری آن است و همچنین آبشار چلندر و روستای آن اشاره کرد.

امیدوارم که از این دریاچه زیبا و پوشیده شده از درختان ممرز دیدن کنید و خاطرات و تجربیات خودتون رو با مای‌گیلا به اشتراک بگذارید. اگر سوال یا پیشنهادی در این مورد دارید از بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:5

نظرات کاربران

  • هواش خیلی خنکه ، ولی متاسفانه جدیدا زباله خیلی میریزن

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
    اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
    مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

    همیشه در کنار شما هستیم

    کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

    بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

    بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

    با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

    شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

    پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: