مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

مای گیلا، حس خوب طبیعت

محولات غذایی ۱۰۰ درصد ارگانیک

detail-blog
نوامبر 16, 2021

3 حقیقت درباره 3 دمنوش! معرفی فواید دمنوش و نحوه دم کردن

راهنمای مطالعه دمنوش ها

دمنوش از جمله نوشیدنی های مفید  با قدمتی کهن است که در بین افراد زیادی رواج دارد. دمنوش ها برخلاف چای که از یک نوع گیاه است، می‌توانند از میوه های خشک، گیاهان خشک و… تهیه و مصرف شود. اگرچه از نظر بسیاری افراد طعمی خوشایند و معمولی مثل چای ندارند اما فواید آن ها می‌تواند چندین برابر چای باشد. نکته دیگری که در این رابطه اهمیت دارد، ترکیب شدن برای ایجاد طعمی بهتر است. یعنی میتوانید با ترکیب چندین دمنوش یا ترکیب آن با چای طعمی بهتر ایجاد کنید.


در این مقاله به فواید، خواص و طرز تهیه سه دمنوش نعناع، پونه و آویشن می‌پردازیم که هر سه از یک خانواده بوده و خواص و فواید متفاوتی دارند که احتمالا نمی‌دانستید. همچنین با مدت زمان نگهداری و ماندگاری‌شان آشنا خواهیم شد. در برخی مقالات اصطلاح چای نعناع یا چای پونه و… را به جای دمنوش نعنا و پونه به کار ‌می‌برند که درست نیست و چای نعناع یا پونه در اصل حاوی برگ چای (چای خشک) به همراه نعناع خشک است در حالی که دمنوش نعناع فقط حاوی نعنا خشک است و فاقد چای می‌باشد. با مای ‌گیلا همراه باشید تا بیشتر با این دمنوش های معروف آشنا بشیم.
مطالب پیشنهادی:

دمنوش نعناع

این دمنوش نه تنها در ایران  بلکه در بسیاری دیگر از کشور های آسیایی و اروپایی محبوبیت دارد. گیاه نعناع و شکل های دیگر این گیاه نظیر عرق نعناع و دمنوش برای سیستم گوارشی بدن بسیار مفید است و همچنین تاثیر سریعی هم بر بدن دارد. دمنوش نعنا به طور موثری برای سوء هاضمه، دردهای شکمی، اسهال و نفخ موثر است. همچنین تاثیر خوبی بر آرام کردن التهاب های روده، کیسه صفرا و دیگر بخش های دستگاه گوارشی دارد. به علاوه اگر روزانه یا یک روز درمیان مصرف شود برای  بهبود خستگی جسمی و تقویت سیستم هضم غذا بسیار مفید می‌باشد. شاید با خود بگویید می‌توان این گیاه را در هر جایی کاشت و بعد از خشک کردن استفاده کرد در صورتی که این دیدگاه درست نیست و گیاه نعناع باید در خاکی که حاوی تمام املاح معدنی است رشد یابد تا کیفیت و اثر خود را حفظ کند. در مای‌گیلا می‌توانید این دمنوش را از شمال کشور و کاملا ارگانیک با کمترین قیمت دریافت کنید.

دمنوش پونه 

 این گیاه که در فصول گرم سال بیشتر می‌روید نیز از خانواده نعناع است و در طب نیز به عنوان گیاهی خودرو شناخته می‌شود. پونه را ‌میتوان برای اثر بخشی بیشتر در کنار نعناع مصرف کرد چرا که علاوه بر داشتن خواصی مشابه فوایدی نظیر تسکین گلودرد، ارامش دهنده اعصاب، بهبود بی‌خوابی، تسکین درد عضلانی دارد. در مواردی برای بانوان باردار پونه توصیه نمی‌شود چرا که با منقبض کردن رحم خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد. از آنجا که نعنا و پونه بسیار شبیه  بهم هستند اما از نظر ظاهری و خواص تفاوت هایی دارند در ادامه به بررسی و نحوه تشخیص این دو از یکدیگر، دیگر موارد مصرف و تفاوت های آنها می‌پردازیم.

مطالب پیشنهادی:

تفاوت های نعناع با پونه و دیگر فواید

گیاه پونه از لحاظ ظاهری شبیه به نعناست اما برگ های آن تیره تر است و کرک های بیشتری دارد. پونه همچنین حاوی ویتامین های A و  C و شامل کلسیم و آهن است و همچنین سدیم کمتری نسبت به نعناع دارد. پونه پس از استفاده در دهان طعم خنکی برجای می‌گذارد اما نعنا گیاهی با طعمی گرم و همچنین تلخ است. هر دوی این گیاه ها به صورت خشک شده علاوه بر دمنوش در شیرینی پزی و طبخ غذا نیز کاربرد دارند.

دمنوش نعنا

دمنوش آویشن

گیاه آویشن و دمنوش آن، فواید گسترده تری نسبت به سایر دمنوش ها دارد. این گیاه علاوه بر دمنوش، به صورت خشک شده در آشپزی بخصوص در غذا های محلی نیز به کارمی‌رود.

برخی از مهمترین خواص آویشن شامل: کاهش دهنده کلسترول و فشار خون، تسکین دهنده اعصاب و درد، ضد سرطان و تومورهای بدنی، تقویت سیستم ایمنی بدن و ضد عفونت، درمان کننده تنفس و گلودرد می‌باشد. مصرف یک الی دو لیوان در روز تاثیر بسیار مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارد. همچنین آویشن سرشار از ویتامین های A و C است. مصرف زیاد آن باعث کند شدن روند انعقاد خون، ایجاد مشکلات هورمونی در زنان بخصوص زنان باردار می‌شود. بنابراین در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.

مطلب پیشنهادی:

طرز تهیه دمنوش و بهتر کردن طعم آن

موارد لازم: گیاه خشک و تازه (یک تا دو قاشق غذاخوری)، آب جوش (۱۰۰ درجه سانتی گراد به اندازه یک قوری متوسط)

برای بهتر کردن طعم دمنوش ها می‌توانید از عسل (یک قاشق غذاخوری بعد از دم کردن)، دارچین ( یک قاشق غذاخوری پیش از دم کردن)، زیره سبز ( نصف قاشق غذاخوری پیش از دم کردن )، لیمو ترش و نبات (پس از دم کردن) اضافه کنید.

مدت زمان دم کردن: ۱۵ الی ۲۰ دقیقه
مقدار مصرف برای هر نفر: یک الی دو لیوان متوسط در روز

دمنوش نعنا، پونه و آویشن را در آب جوش به همراه زیره یا دارچین  به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشانید. همچنین این سه دمنوش از یک خانواده بوده و برای بدست آوردن طعم بهتر می توانید آن ها را با هم دم کنید و در کنار عسل و لیموترش مصرف کنید.


امیدوارم که این معرفی و بررسی از مای‌گیلا برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که نیاز به این خانواده از دمنوش ها دارید از طریق فروشگاه مای‌گیلا به راحتی می‌توانید از شمال کشور ، سفارش خود را ثبت کنید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید خوشحال میشیم نظر خود را در این مورد با ما در میان بزارید. 🙂

به مای گیلا امتیاز دهید! / میانگین:3.9

نظرات کاربران

  • دمنوش آویشن خیلی سریع گلو درد خوب میکنه ، حدودا یک روز.

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مای‌گیلا، برند تخصصی مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه آنلاین است که به صورت متمرکز و با هدف عرضه محصولات با کیفیت و طبیعی نظارت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مای‌گیلا با بکارگیری نیروی کار جوان ، تحقیق و ارزیابی محصولات خود همواره در زمینه
    اشتغال آفرینی، تغذیه سالم و طبیعی می کوشد. از جمله ویژگی های برند مای گیلا می‌توان به سبد‌ تنوعی بالا، بسته بندی اختصاصی، محصول کاملا طبیعی و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. ما با انتخاب و دستچین کردن محصولات غذایی نظیر برنج، چای و دمنوش، زیتون، خشکبار ودیگر انواع محصولات طبیعی همواره سعی در حفظ کیفیت و تنوع محصولات‌مان داریم.
    مجموعه و برند گیلای من (مای گیلا | Mygila) آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات شما می باشد

    همیشه در کنار شما هستیم

    کلیه حقوق برای برند و مجموعه گیلای من (مای گیلا) محفوظ است.

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    سفارش شما بسته به نوع ارسال ( پست، تیپاکس یا باربری) و محل شما بین ۱ تا ۵ روز کاری به دستتان می‌رسد.

    بله، تمامی قیمت های محصولات مای گیلا بروز هستند.

    بله در صورت نارضایتی و یا آسیب کالا میتوانید محصول خود را به راحتی مرجوع کنید و وجه کامل آن را دریافت نمایید.

    با مراجعه به حساب کاربری خود ویا ارتباط با کارشناس و پشتیبان مای گیلا می‌توانید به راحتی سارش خود را پیگیری کنید. 

    شماره یا شناسه سفارش، کدی چهار رقمی است که پس از ثبت سفارش از طریق پیامک و همچنین صفحه تایید موفقیت آمیز خرید به سفارش شما تعلق میگیرد که از طریق آن می‌توانید سفارش خود را پیگیری یا مرجوع کنید.

    پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ از ما بپرسید، همیشه به سوالات شما پاسخ میدیم: